oudemiddendorp.reismee.nl

13 juli 2012

Om half 7 zijn we de eerste aan het ontbijt. We krijgen een plekje naast het buffet en al snel komt Niek ook bij ons zitten. Tegen 7 uur zijn we klaar lopen terug om de spullen te pakken en een kwartier later zitten we in de auto. Het is nog redelijk rustig op straat maar op de snelweg is het wel drukker. Iets na half negen komen we aan bij de Niagara Falls. Het is nog net zo mooi als ik me kan herinneren van 15 jaar geleden. De boulevard is een prachtig aangelegd park met bij de parkeerplaats kunnen we vooraan parkeren. We lopen iets bergafwaards naar de Maid of the Mist boottour. We kunnen direct doorlopen en alleen voor de lift staat een kleine rij maar dat stelt niet veel voor. Dan lopen we nog een klein beetje naar beneden krijgen de bekende blauwe poncho’s in ons handen gedrukt en doen ze al lopend aan. We staan redelijk vooraan in de rij voor de 3de boot van de dag. Als we erop mogen lopen we direct naar voren en pakken een mooi plekje. We hebben al goed zicht op de Amerikaanse waterval en de Canadeese hoefvormige waterval. De laatste is het meest spektaculair. Als we gaan varen gaan we eerst langs de Amerikaanse en dan varen we langzaam richting de Canadeese, het is een enorm geweld en lawaai. Het lijkt alsof we in een heftige regenbui staan en de boot is in volle kracht maar staat stil. Wat een watergeweld!!!! Ondanks de poncho’s voelen we onze kleding nat worden en proberen we camera’s goed te beschermen. Als we van de boot gaan doet Nieks camera het niet meer. Das flink balen en we hopen maar dat het de batterij is die het opgeeft. Als we met de lift weer ophoog gaan komen we uiteraard uit in de giftshop. We slenteren naar buiten en dan gaan we richting de Starbucks. Een kop koffie zijn we wel aan toe. Dan lopen we terug naar de auto. De boulevard is al flink druk en we zijn blij dat we zo vroeg zijn gekomen. Iets na 11 uur staan we weer bij de auto en we besluiten naar een dichtstbijzijnde outlet mall te gaan en dat we daar vast ook wel iets kunnen eten. De mall is 15 minuten rijden. Het is een kleine mall van 40 winkels en we kijken bij een paar maar alles is hier duurder dan in de VS. Er blijkt alleen een burgerking te zijn en daar eten we dan ook maar. Dan lopen langzaam terug naar de auto. De temperatuur is al flink toegenomen zo rond de 30 graden. We rijden terug naar Toronto. Iets na 2 uur rijden we de parkeergarage weer in. Even tijd voor onszelf. Als het iets na 3 uur is lopen Edwin en ik nog even de stad in. Het is inmiddels goed heet. We lopen door Chinatown en Kengstington Market. Er staat een politieauto midden op de weg en een personen auto erachter. We zien een zwerver op de weg liggen en zijn hoofd is flink bebloed. De politieagent helpt hem en we horen de ambulance sirene in de verte steeds dichtbij komen. We lopen snel verder, geen zin in ramptouristje. Bleu Banana schijnt een leuke winkel te zijn en die lopen we dan ook even in. Het is lekker cool dankzij de airco. Het is een kadootjes winkel met heel veel van alles en nog wat. Erg leuk maar het is voor ons kijken, kijken, kijken en niks kopen. Na ruim een uur slenteren zijn we vlak bij het hotel en als we bij het stoplicht staan te wachten horen we achter ons: “ kijk nederlands” hahaha Niek. Hij is naar een winkel geweest voor zijn camera en gelukkig had ie alleen een nieuwe batterij nodig. We lopen met zijn 3tjes nog even naar een supermarkt voor drinken en snaaien op de kamer. Dan spreken we om 6 uur af in de lobby om daarna nog even samen te gaan eten. Edwin weet een leuk tentje, als we ernaartoe lopen blijken we verkeerd te lopen en weet Edwin het even niet meer te vinden. Maar even later lopen we er toch langs. Het blijkt er erg druk te zijn ivm de baseball wedstrijd die vlakbij gehouden wordt. We lopen verder dan maar Black Bull . Buiten staat een uitsmijter met een enorme stierennek om iedereen een plekje te geven op het terras. Wij besluiten binnen te gaan zitten zodat we niet hoeven te wachten. Het eten is uiteraard fastfood maar het smaakt harstikke goed. Tegen 9 uur zijn we terug op de kamer, het was een gezellig dag!!!