oudemiddendorp.reismee.nl

11 juli 2012

Om half negen lopen we naar buiten, de heren gaan links ik ga rechts. Ik loop met de camera in mijn hand Chinatown, Kensington Market en Spadina Ave af. Ik laat mijn route deels bepalen door welk stoplicht er groen is. Verder hou ik een westelijke richting aan. Ik loop door de woonwijken van oa Chinatown. Het is verpauperd en slecht onderhouden. De voortuinen zijn of vies of kleine moestuintjes. In Kensington hangt een sfeer van hippies. Ik kom veel zwervers tegen en opvanghuizen. Voedselbankachtige dingen kennen ze hier blijkbaar ook want bij een communitiecenter zie ik dames met boodschappenkarren netjes in de rij staan wachten. Onderweg word ik nog even lastig gevallen door een zwerver. Hij blijft achter me lopen en vraagt me vanalles. Ik probeer te negeren maar dat werkt niet. Ik steek snel over maar ook dat werkt niet, dan draai ik me om en geef aan dat ik hem niet goed hoor. Dit is niet gelogen want hij spreek erg onduidelijk en met al het verkeer is het voor mij moeilijk om het te horen. De man druipt gelukkig af. Na ruim een uur flink doorstappen kom ik in de buurt van Casa Loma. Een kasteel boven op een heuvel. Ik twijfel even of ik het wel wil bezoeken. Maar ik heb dankzij de citypas al een toegangskaart en besluit de lange trap te nemen naar het kasteel. Bovenaan moet ik even bijkomen voordat ik de entree van het kasteel inloop. In de kelder kan je een audioguide ophalen en hierdoor laat ik me door het kasteel gidsen. Op de kaart zie ik dat er ook stallen moeten zijn en daar ga ik eerst naar opzoek. Je moet een tunnel doorlopen van bijna 250 meter lang. De tunnel brengt je ook naar oa de garage. Het is bijzonder om te zien welke luxe er is gebruik voor de tijd dat dit gebouwd werd, zo rond 1910+. Als ik terug ben in het kasteel klim ik de trappen op en eindig in de nok van de toren. Het geeft een prachtig uitzicht over Toronto. Als ik weer in de kelder eindig neem ik een kijkje bij het niet afgemaakte zwembad. De man is namelijk faillet gegaan met een bedrag van 20 miljoen, en dat in de jaren 1920/1930. Ook de bank die hem het geld leende is faillet gegaan. Alle bezittingen zijn verkocht en vandaar dat er ook maar weinig orginele artikelen in het kasteel staan. Als ik alles gezien heb loop ik weer naar buiten richting de stop van de Hop on hop off. Ik heb inmiddels 2 en half uur wandelen in de benen en besluit de bus terug naar het hotel te nemen. Niet veel later komt die aanrijden en voor ik het weet zijn we bij de kruizing, John/King en kan ik uitstappen. Haal mezelf een kop koffie en crossantje bij Second Cup en loop terug naar de kamer. Niet veel later steekt Edwin ook even zijn hoofd om de hoek. Hij heeft ook even pauze. Als hij smiddags weer naar de sessies is ga ik even liggen en de benen rust geven. Een paar uur later komt Edwin weer terug en kletsen we lekker bij en dan maken we ons klaar voor de avond. Edwin heeft de accountmanager van Microsoft uitgenodigd voor een etenje. We lopen met zijn 5en naar Shoeless Joe. De heren zijn regelmatig afgeleid door de bediening. Het eten is goed en tegen half 11 zit het er voor ons weer op en is het tijd om onze ogen te sluiten.

Reacties

Reacties

Ria

Wat ben jij toch een ondernemend typje. FAntastisch zoals jij jezelf vermaakt en tevens een heleboel ziet..
Ik denk dat ik het je niet na zou doen hoor..(Maar goed dat jij mij niet bent.) Ik had de foto's al bekeken en het ziet er weer goed uit allemaal en die stallen daar is een mens toch jaloers op. Het staat daar helemaal leeg en wordt gewoon door niemand gebruikt.

Lieverd nog een paar daagjes en deze trip zit er dan ook weer op maar wat blijft zijn de foto's en heringeringen.
En natuurlijk deze reisblog om alles nog eens terug te lezen. Gaaf hoor.

Groetjes en liefs Ria en Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!