oudemiddendorp.reismee.nl

9 juli 2012

Kwart over 7 gaan we met de lift naar de onbijtzaal. Edwin kiest voor het buffet en ik besteld alla cart waffels. Het ziet er voor beide heerlijk uit. Tegen half 8 schuiven ook Niek en Jan Willem aan. Dan wordt het tijd om te vertrekken. Half negen lopen we allemaal het hotel uit. De heren vertrekken voor de Keynotes naar het converentie centrum en ik gaat een stuk wandelen met de camera om haar nek. Rond half 10 ben ik nog even op de kamer om online op de kaart te kijken waar de bus van Hop on Hop off moet stoppen. Als ik een oversteek neem zie ik opeens in mijn ooghoek de bus aan het einde van de straat. Ik keer om en loop terug naar de stoep en wacht geduldig. Als de bus in zicht komt hou ik hem aan. Ik betaal netjes mijn kaartje. Hij is voor 3 dagen geldig en je kan ook een boottochtje maken. Dan loop ik naar boven om op het open dek te zitten. Het is heerlijk weer en ik luister naar Clair die veel verteld over de stad. We stoppen regelmatig maar alleen als er mensen op of van de bus willen. Op 2 plekken stoppen we iets langer zodat je even tijd hebt om drinken of eten te halen. Na ruim 2 uur heb ik het hele rondje gezien en besluit nog een stukje mee te rijden en bij stop 22 the Distillery Distric te stoppen. Vroeger was dit het grootste distillery gebied maar inmiddels zitten er in de gebouwen allemaal leuke kleine winkeltjes, restaurantjes en galleries. Er mogen hier geen grote ketens als een Starbucks of McDonald zich vestigen. Het zijn allemaal zelfstandige ondernemers met hun eigen concept. Ik besluit te pauzeren bij Balzac, een koffiehuisje. Neem een Magic bar en een lekkere kop koffie. De barvista is goed geschoold want hij maakt van het melk een kunstig blaadje in mijn koffie. Daar wordt een mens toch vrolijk van! Na nog een paar leuke winkels ingelopen te zijn loop ik terug naar de bushalte. Niet veel later komt ie aanrijden. Ik klim weer naar boven en voel inmiddels de zon behoorlijk branden. Ik rij het rondje weer mee en als we na een uur bij punt 13 zijn is het mijn stop. Even lekker naar de hotelkamer. Ga even internet op en hem contact met het thuisfront. Neem mijn rust en dan komt Edwin terug. Hij laat me zien dat de opening van de Converentie verzorgt werd door Cirque du Solei. Half 8 hebben we in de lobby afgesproken en als we er alle vier zijn lopen we richting het converentie centrum. De grote groepen van Microsoft zijn inmiddels verdwenen maar we hebben er tegenover een Lone Star gezien. Daar gaan we eten. Het smaakt ons allemaal goed en na het eten lopen we terug. Tijd voor rust morgen hebben de heren een lange dag voor de boeg!

Reacties

Reacties

Ria

Wat leuk dat je zo maar op en af kan stappen in de bus wanneer jezelf wilt. Zo kom en zie je nog eens wat.
Vandaag weer een hele fijne dag toegewenst en kijk je uit voor de zon!!!. Liefs ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!