oudemiddendorp.reismee.nl

8 juli 2012

Half 8 zitten we vanmorgen aan het ontbijt. Je kan kiezen uit een ala cart of buffet. We kiezen voor het laatste. De keuze is van goede kwaliteit, alles is vers en smaak heerlijk. Als Niek en Jan Willem ook zijn aangeschoven kletsen we lekker even bij en dan is het half 9. We snellen ons allemaal nog even naar de kamer en 5 minuten later staan we weer in de lobby. De heren lopen naar het Converentie Centre om zich in te schrijven, ik vertrekt naar de Zoo. De Zoo is ongeveer 40 minuten met de auto van ons hotel verwijderd. Het is gelukkig lekker rustig op de weg, zondagochtend. Precies om half 10 rij ik de parkeerplaats van de Zoo op. Ik kan hem bijna voor de deur parkeren en er staan een kleine rij bij de toegang. Als ik bij het loket ben koop ik een City pass. Deze geeft me toegang tot de Zoo, CN Tower, Casa Loma, Ontario Science Centre en het Royal Ontario Museum voor de komende 9 dagen. Dus mocht ik me deze week vervelen kan ik heb ik een keuze aan activiteiten. Als ik binnen ben loop ik links om. Ze hebben het een beetje ingedeeld in continenten achtige thema’s. Omdat ik lekker op tijd ben en snel naar het achterste gedeelte van het park loop kan ik overal rustig kijken en genieten. De zon staat strallend aan de hemel en al snel brand het lekker op mijn bolletje. Alle dieren zoeken ook de schaduwplekken op om zo wat verkoeling te krijgen. Ik probeer een paar mooie plaatjes te schieten en pauzeer zo hier en daar eens onder een boom. Er is een peuter ijsbeer die helaas te ver achter de hekken is om hem goed op de foto te zetten. Maar wat een schatje, heerlijk spelen met een bak water. En er zijn witte peuter leeuwen. Hier maakt de Zoo veel reclame mee. Alleen zijn de kleintjes al snel gegroeid en al een stukje minder aandoenlijk, maar wel heel bijzonder. Ze liggen samen met mama heel dicht tegen het glas in de schaduw en ik kan ze daardoor van heel dichtbij op de foto krijgen. Het park is licht glooiend en soms is het best even zwaar lopen. Als ik het Canadeese domein inloop, voor oa de Eland en de Bizon, staat er een bord dat het zo stijl is dat men het afraad met kinderwagens of rolstoelen te komen. Ik loop het deel verder in, inderdaad wat slijl naar beneden, helaas is de Eland in zijn hok verscholen en ook de Bizon is niet te vinden in zijn weide. Beetje jammer, wel zie ik nog een mooie Eagle en een Grizzle beer die in een grote buis ligt te slapen. Ik slenter terug de heuvels op. Loop nog even naar het regenwoud maar het is inmiddels ook al na 12 uur en het park begint behoorlijk druk te worden. Ik besluit naar de uitgang te lopen. Koop nog een kadootje voor Edwin in de giftshop en dan sta ik bij de auto. Tomtom aan en voor ik het weet sta rij ik de parkeergarage weer in. Het was wel druk op de weg maar het rijdt allemaal heel soepel en netjes de wegaanduiding is gelijk als in de VS alleen wordt hier de snelheden aangegeven in kilometers ipv miles. Op de kamer gooi ik mijn spullen op de stoel en loop dan terug naar de lift. Ik ga even naar de winkel om de hoek voor wat drinken en snaaien. Eenmaal terug op de kamer gooi ik snel mijn foto’s online (facebook) en als ik bijna klaar ben klopt het kamermeisje aan. Ik loop de kamer uit, neem een kijkje bij het zwembad en sportzaal op de 17de etage en dan neem ik de lift naar de lobby om bij Starbucks een kop koffie te halen. Als ik terug kom is de kamer klaar en kruip ik achter internet…even bijkomen. Tegen 4 uur besluit ik nog even een baantje te trekken. Na even lekker te hebben genoten van het water en de zon ga ik terug naar de kamer. Zet de tv aan met een leuke film en kruip even in bed. Niet veel later gaat mijn telefoon, Edwin is onderweg naar het hotel zodat we samen kunnen eten. Als hij er is lopen we richting de haven, even gezellig langs het water. Er zijn leuke eettentje, er staat een band te spelen en er is een bradderie. We lopen een rondje en dan lopen we terug richting het hotel. Langs de CN tower, wat is die hoog. Als we op King street lopen besluiten we bij Hush te gaan eten. Het is redelijk en als we om iets na 7 uur weer buiten staan zijn we een paar minuten verwijderd van ons hotel. We nemen even pauze op de kamer en wachten tot we Niek en Jan Willem contact met ons opnemen voor een afsluiter voor vandaag. Via de sms spreken we om half 9 af in de lobby. We slenteren naar buiten en uiteindelijk lopen we richting de haven. We vinden een terras aan het water. Bestellen allemaal waar we zin in hebben en kletsen gezellig en hebben een hoop lol. Iets na 10 uur lopen we terug naar het hotel, langs de CN Tower die in het donker mooi verlicht is. Tijd om te slapen morgen weer een lange drukke dag!

Reacties

Reacties

Ria

Ja hoor lieverd ik had de foto's al gezien op facebook. Erg mooi allemaal. Je hebt zo toch weer een hele leuke dag te pakken en ik ging er al vanuit dat jij jezelf best kan vermaken daar. Daar was geen twijfel over mogelijk zo'n ondernemend damentje ben je wel. Leuk dat jullie ook de dag nog lekker samen afsluiten op een heerlijk terrasje. Ben benieuwd wat je vandaag weer mee gemaakd hebt. lieks en gr Henk en Ria

charon

hey ik had de foto's ook gezien op fb leuk man een mooi park zo te zien en te lezen !! stoer dat je helemaal met jezelf op pad gaat ! haha zo maak je wel weer dingenmee en heb je weer mooie ervaringen om met ons te delen !!! heerlijk. ik krijg ook al helemaal zin in mijn vakantie ook al gaat die niet naar de usa. xxx charon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!