oudemiddendorp.reismee.nl

7 juli 2012

Het is zover, vandaag vliegen we naar Toronto Canada. Na een korte nacht gaat om 3:45 uur de wekker af, we hebben de koffer al gepakt dus snel opfrissen en even wat eten. Wendy laat de hond nog uit en we controleren of we alles bij ons hebben. We plaatsen de koffers in de auto en rijden alvast de garage uit. Terwijl we in de autolift zitten belt Jan Willem dat hij er ook aankomt.

Vijf minuten later om precies 4:30 uur rijden we richting Schiphol waar we rond 6:00 uur aankomen. Het is verrassent rustig op Schiphol, en nog geen 15 minuten later zijn we ingecheked en door de douane. We besluiten om een goed ontbijt te bestellen met toast fruit en koffie, lekkerrrr. Na het ontbijt lopen langzaam richting de gate waar ze al snel starten met de boarding. We mogen als 1 van de eersten aan board van de rechtstreekse vlucht naar Toronto.

Het was een comfortabele vlucht van 7,5 uur zodat we een half uur eerder in Toronto zijn. Bij de douane is het relatief rustig zodat we al snel door kunnen lopen naar de bagage. Daar aangekomen zie we de eerste koffer al op de band liggen en binnen een minuut hebben we alle koffers en kunnen we doorlopen naar de autohuur.

Bij het “Dollar autohuur” loket moeten we erg lang wachten voordat we aan de beurt zijn terwijl er maar 1 wachtende voor ons is. Na 45 minuten hebben we dan eindelijk de sleutel van onze Toyota Camry en kunnen we naar ons hotel rijden. Na een korte en overzichtelijke rit rijden we op Kingstreet en zien we ons Hotel aan de linkerkant, Hyatt Regency at King. Het parkeren en inchecken in zo gebeurd en we hebben een kamer op de 12de etage van het hotel.

Na een korte opfrisbeurt gaan we de stad verkennen. We zien veel hoge gebouwen en leuke barretjes en eet tentjes. Na een half uur komen we uit bij een winkelcentrum (Eaten center) in down town Toronto. We kijken even rond en lopen via een uitgang richting een “art market”. Er zijn tenten opgezet met o.a. veel schilderijen maar ook vaarzen en andere kunst. We lopen door op zoek naar een leuk restaurant.

Uiteindelijk komen we terecht bij een sports bar “Joe ‘s”. Een modern ingerichte sport bar meer veel lichtkranten en TV schermen. We gaan in het bar deel zitten en genieten van de omgeving en het eten. We nemen nu ook een lekker toetje. Terug gekomen in het hotel spreken we af om vanavond opnieuw af te spreken als ook Nick in het hotel is aangekomen. Hij komt zo land 19:00 uur lokale tijd in Toronto.

Rond 20:30 uur is Nick in het hotel en een half uur later zitten we in de bar. Er wordt bijgepraat en we maken afspraken voor morgen. Ontbijt om 7:30 uur, 8:30 uur inschrijven voor de WPC en om 11:30 begint het Nederlandse programma. Wendy heeft een eigen programma maar daarover morgen meer.

Ria

Toppy dat jullie weer veilig zijn aangekomen en dat jullie een confortabele vlucht hebben gehad. . Voor de mannan wens ik jullie vruchtbare dagen toe en het programma van Wendy wachten we af maar ik denk dat ik het wel weet. Heel veel plezier daar.
Liefs Ria en Henk

charon

nou jullie zijn er weer!!! volgens ronald kunnen jullie daar beter gaan wonen hahahahaha veel plecier weer !!en werk ze edwin