oudemiddendorp.reismee.nl

Dag 17

Als we vanochtend terug komen van het ontbijt ploffen we beide achter de laptop. Dan zegt Edwin: “we moeten zo weg” Ik kijk hem aan met een vragend hoofd. Het is al bijna 8 uur en we zouden om 8 uur bij Universal zijn voor de nieuwe attractie. Ik was in de veronderstelling dat het morgen zou zijn en we gaan snel douche en aankleden. Als jaarkaarthouders hebben we een uitnodiging gekregen om de nieuwe attractie Despicable Me uit te proberen en we mogen hiervoor het park voor openingstijd in. Om kwart over 8 zitten we in de auto en iets na half negen lopen we in het park. Snel de attactie in. Hij is grappig maar niet spectaculair. Of zijn we verwend aan het worden? We maken onze ochtend wandeling door het park en nemen een Starbucksje. We zien dat vooral het personeel veel gebruikt maakt van de Starbucks. Grappig…we slenteren verder. Tegen 10 uur zijn we weer bij de auto. We staan naast de uitgang en zitten al snel op de weg richting Festival Bay, nog even een stop bij een Adidas winkel. En dan lopen we Festival Bay in, een Mall die zolang wij komen geen succes is. Er zat altijd een gave overdekte skatebaan van Vans in maar die is inmiddels gesloten. Maar in Festival Bay zit een bioscoop en om 11:15 draait de film Brave 3D, voor het eerst. Als we de kaartjes hebben gekocht lopen we nog even naar BrassPro, we vergapen ons aan de jachtartikelen, de speciale shirts voor de schietsport, de wapenkluizen, de dierengeuren en ander lokmatriaal ect ect. Voor we het weten is er een half uur voorbij en lopen we terug naar de bios. Halen eten en drinken. Edwin besteld een combo en als we het voor ons krijgen schrikken we van het formaat, we hadden beter moeten weten. Het is een maatje L, 2 liter cola en een 5 liter emmer popcorn. We krijgen voor de popcorn een apart bekertje met geel zout. Dat is wel handig zo kunnen we zelf bepalen hoeveel we erop willen. We zoeken de zaal op en er zijn nog plekjes achterin en daar nestelen we ons. De film is erg leuk en ontroerend, een mooie samenwerking van Pixar en Disney. Aan het einde horen we veel gesniffel van tranen en Wendy pinkt ook een traantje weg. Als de film afgelopen is rijden we even terug naar het hotel. Op de kamer zetten we de tv even aan: Jerry Springer is er op. Ja zijn show loopt nog steeds en is nog net zo erg als vroeger. Tegen 3 uur vertrekken we voor een maaltijd. Uno, Chigago bar en grill zijn we deze trip nog niet geweest. We krijgen een leuk plekje vlak bij de bar. Overal hangen grote schermen en er is voetbal op, Duitsland-Griekenland. We volgende de wedstrijd een beetje maar het beeld valt soms even weg. Dan kijken we naar buiten en zien dat het is begonnen met regen. Het wordt even donker erg donker buiten en we horen de donder en bliksem weer goed te keer gaan. Het is de dagelijkse moesson. Als we heerlijk gegeten hebben, Edwin’s patat was wel koud maar als hij klaagt heeft ie al snel verse warme voor zijn neus, moeten we toch echt door de regen heen lopen. Er ligt op het voetpad een plas waar je met je kaplaarzen nog in verdrinkt, dus we gaan maar even op het iets hoger gelegen gras. Edwin’s bril is flink nat maar we zijn zo in het hotel. We kijken daar de voetbalwedstrijd uit en buiten word het langzaam aan weer rustig. Dan wordt het voor ons tijd om richting het centrum van Orlando te rijden. Er staat voor vanavond een amerikaanse football wedstrijd op het programma. Hiervoor vertrekken we om half 6 naar de Amway Center. Het Amway Center is ons wel bekend omdat de basketball wedstrijden van de Orlando Magics er ook altijd gehouden worden. We parkeren in de Geico garage, vanuit deze garage is een brug die rechtstreeks het stadion inloopt. Het regent en het is daarom dus prettig overdekt te kunnen lopen. Als we bij de brug aankomen horen we dat we pas om 7 uur binnen mogen. We besluiten dan toch maar even rond het stadion te lopen. Buiten zien we dat er een stuk minder druk is dan bij een basketbal wedstrijd. Na zo’n 20 minuten te hebben rond gelopen in een lichte regenbui lopen we terug naar de brug. Als we boven komen staat er inmiddels een rij en we sluiten aan. Na een kwartier gaan de deuren open en na een tassen controle kunnen we verder naar de kaartcontrole. Het loopt allemaal erg gesmeerd en we gaan op zoek naar onze stoelen. Het blijken leuke plekken te zijn, precies achter de netten en er is maar 1 rij voor ons. De teams zijn al aan het warm lopen en we genieten van het uitzicht. Er begint een rockband te spelen en het wordt steeds gezelliger. Om kwart voor 8 wordt het tijd voor het volkslied, zoals bij elke wedstrijd. We staan netjes op en de zanger van de band zingt het lied. Dan wordt het tijd voor het voorstellen van het team. Eerst de tegenstander, dit gaat heel basis. De omroeper roept hier zijn de New Orleans Voodoo’s en het team komt op. Hier en daar wordt boeeee geroepen en dat is het. Maar dan wordt de zaal donker, de cheerleaders beginnen met een dans en lopen het veld op. Bij een toegangspoort gaan er lampjes branden en de muziek dendert door het stadion, dan komen er grote vlammen uit de poort en horen we enorme knallen. De mascote komt op en dan komt het team er achteraan en rennen naar de andere kant van het veld. Hierna wordt elke speler opnieuw opgeroepen en voorgesteld aan het publiek. Het is een heel spectakel. Als iedereen aan de beurt is geweest wordt het tijd om alles klaar te maken voor het spel. De lichten gaan weer aan en het gaat van start. Het publiek loopt heen en weer, haalt eten/drinken, komt later binnen. Het is een drukte van belang. De Predators maken de eerste punten maar dan slaan de Voodoo’s snel terug en lopen ze uit. Als een van de spelers tegen de zijkant van het veld botst met de bal, grijp een toeschouwer naar de bal en grijpt hem uit zijn handen. We zijn enorm verbaasd, we komen er achter dat als de bal buiten het veld is, degene hem mag houden die hem vangt. Maar in dit geval trok de toeschouwer hem gewoon weg, als hij het een tweede keer probeer schieten de scheidsrechters te hulp en krijgt de man een standje. Het spel gaat ons soms iets te langzaam maar het is indrukwekkend om te zien, de fans, de knallen die de spelers opvangen, de scheidsrechters die via camera beelden hun oordeel meteen bekijken, de beleving, in de pauze’s en time outs is er altijd wat te doen. We hebben een heerlijke avond. Tegen half 10 is de pauze, het spel bestaat uit 4 delen, elke deel duurt 15 minuten effectieve tijd en na het 2de kwart is er een langere pauze. We zijn aan het einde van het 2de kwart, ander half uur verder, en zijn moe. We besluiten terug te gaan naar het hotel. Het was wederom een dag met vele indrukken en we hebben genoten!

Ria

weer een lang verhaal. Knap hoor zoals je alles beschrijft. jullie hebben zeker weer een leuke en drukke dag gehad maar ik kan mij voorstellen dat het echt genieten is zo. Jammer alleen dat jullie af en toe regen hebben maar het wel denk ik de tijd van het jaar. als de temperaturen maar goed zijn en dat zal wel het geval wezen. geniet van het laatste weekend want maandag zit het er weer op.Groetjes en liefs van ons.