oudemiddendorp.reismee.nl

Dag 15

Vanmorgen zijn we iets later wakker, als we naar buiten kijken blijkt het te regenen. De erge buien van gisteren zijn aan ons voorbij geschoven en meer in Key West gevallen. Wij hebben de restjes. We besluiten daarom vandaag als eerste naar Aventure Mall te gaan. Voor ons toch wel het mooiste en meest uitgebreide winkelcentrum van Florida. We komen iets voor 10 uur aan en als we de rolluiken van de winkel omhoog zien gaan lopen we naar de ingang. Als we de Macy’s binnenkomen zien we op sommige afdelingen nog de lichten gedoofd en horen we de storemaneger door de speakers een goedemorgen praatje houden en iedereen een goede verkoopdag toewensen, het gaat op zijn amerikaans met alle enthousiasme die je kan bedenken. Als alle lichten aan zijn lopen we verder het winkelcentrum in. We lopen met flinke pas van de ene winkel naar de andere. Dan zijn we toe aan een bakkie. We halen het bij een kraampje midden in de Mall. Gaan even rustig zitten en genieten van koek en thee/koffie. Dan is het verder wandelen. De tijd gaat snel en voor we het weten is het 12 uur. We gaan eten bij de Cheesecake factory. Het lijkt erg druk aan de balie maar als we onze naam doorgeven blijkt het maar 2 minuten wachten te zijn. Al snel zitten we aan een tafeltje en doen we onze bestelling. Achter Edwin zit een tafel met allemaal oudere heren, 65+. Het is een geweldig gezicht, ze hebben allemaal enorme grote ringen om en sommige ook grote kettingen. Ze hebben het enorm gezellig, grote verhalen en het is net een scene uit een film. Het duurt erg lang voordat we ons stokbrood krijgen, en al helemaal voordat we ons eten krijgen. De ober komt aan onze tafel en komt met de smoes dat het iets langer duurt omdat Edwin een welldone burger heeft besteld. Na nog een tijd komt de ober weer en vraagt of het ons gesmaakt heeft, en wij: “we hebben nog niks gehad!” Oeps…de ober snelt naar de keuken en het zelfde moment komt een andere ober met ons eten aanlopen. Niet veel later komt de ober met zijn manager aan om excuses te maken. We krijgen honderd maal excuus te horen. Ach in Nederland was de wachttijd normaal geweest maar hier hoor je het gewoon snel voor je te hebben. Tegen half 2 lopen we weer naar buiten. Tijd om naar Sawgrass Mills Mall te rijden. Als we er aankomen is het er erg druk. We zoeken een parkeerplekje en dankzij een dame die aangeeft dat ze weggaat staan we lekker vooraan. We slenteren ook hier weer lekker rond, zo lopen we per dag toch heel wat kilometers. Tegen een uur of 4 hebben we het allemaal wel weer gezien. Stappen de auto in en tikken Ross in de Tomtom, nog geen 700 meter verder komen we weer tot stilstand en springen de auto uit. Kijken rond en 10 minuten later zitten we weer in de auto. We tikken Target in, daar willen we niet naartoe maar we weten de naam van het winkelcentrum waar we naartoe willen niet, maar wel dat er een Target naast ligt. Het blijkt een juiste gok. We komen bij het juiste winkelcentrum aan, om even rustig een Hagen Dazs ijsje te eten. We slenteren nog even rond en dan is het 6 uur, buiten is het weer gaan regenen. Het blijkt maar een klein warm water buitje te zijn. Volgende bestemming, Griff’s in Davie. We rijden even de verkeerde kant op maar 10 minuten later staan we voor de deur. Kijken tussen naar alle hoeden, laarsen en paardenspullen. Wendy vindt een leuk tshirt en dan is het kwart voor 7. Tijd om de rodeo arena van Davie op te zoeken. Er moet elke woensdag jackpot rodeo zijn. Als we aankomen zien we enkele mensen te paard maar de voorkant van de arena is dicht. We lopen dan maar naar de achterkant en daar zien we dat we naar binnen kunnen, 4 dollar entree. Het is een chaos van kinderen, paarden en volwassenen. We nemen plaatst op de tribune en wachten wat er komen gaat. In de arena staat een geit aan een touw en hij wordt vastgehouden door een man. Het blijkt dat kinderen en volwassenen te paard het geitje moeten vangen en dan moeten vastbinden aan zijn pootjes. We zien kinderen van 5 jaar te paard de arena binnen rijden, van hun paard springen en met een beetje hulp gaat de geit op zijn rug en wordt vastgebonden. Om de 4 deelnemers word er gewisseld van geit. De deelnemers zijn echt van groot tot klein. We vinden het wel erg sneu voor de geiten want die hebben er echt geen zin in en er wordt flink mee gesmeten. Dan is het tijd voor de ribbon wedstrijd. Dit blijkt voor de allerkleinste. Er wordt een lintje om de staart van de geit gebonden en de kinderen moet het lintje er zo snel mogelijk vanaf halen en weer terugrennen naar de startlijn. Ze krijgen daarna allemaal een lolly. Er is oa een catogorie, 3 jaar en jonger. De allerkleinste lijkt ons een jaar of 2 en loopt heel zelfverzekerd naar de geit pakt het lintje en rent weer terug. Ook is er 1 echte cowboy van nog geen meter hoog die het allemaal heel relaxed doet, loopt er rustig naar toe, pakt het lintje en sjokt weer terug…Enkele kinderen hebben cowboylaarsjes aan met daarin lampjes, die kennen we van de sneakers maar wij hadden ze nog niet gezien in die kleine boots. Dan is het tijd voor Barrelrace. Wendy herkent enkele deelnemers van de wedstrijden in Orlando. We zien een paar hele goede deelnemers maar ook hier doen sommige kleine kinderen mee, soms wordt het paard aan de hand geleid. Het gaat hier allemaal om een gezellige leuke avond en er lijkt weinig strijd. It’s a way of life. Tegen 9 uur besluiten we naar de auto terug te lopen. Buiten de hekken staan de pick up trucks met stoere tieners, soms zit er ook een kleine cowboy bij, stoer op de rand van de auto. In het donker rijden we richting Miami Beach. Moe maar voldaan keren we terug op de kamer. Morgen rijden we met een omweg terug naar Orlando.

Ria

wat een supper lang verhaal weer. erg leuk om te lezen en je moet toch eens overwegen om deze verhalen in een boek te zetten want als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen met lezen. ga zo door. morgen terug naar Orlando voor de laatste dagen van deze super vakantie en dan weer terug naar huis. daar willen jullie vast nog niet over nadenken maar er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. neem het er nog maar lekker van de laatste dagen hoor. liefs

Hannie

Tjonge, wat een shopdag weer.
Wij struinen ook altijd alle Ross stores af. Mijn zoon van 14 vind het geweldig daar en heeft meestal wel prima aankopen.