oudemiddendorp.reismee.nl

Dag 14

We zijn uiteraard weer op tijd wakker. Edwin neemt enkele telefoontjes aan van het werk, kijkt zijn mail na en als we klaar zijn lopen we ons hotel uit. We zitten op de hotspot, Ocean Drive dus we lopen de straat in. Bij elk restaurant staan propers om je binnen te krijgen maar we hebben al ontbeten. We lopen richting Lincoln road. We hebben het plan opgenomen om een keer de tourist uit te hangen en de Duck tours te gaan doen. We hebben de amfibische wagen al vaak voorbij zien komen en het lijkt ons hilarisch. Op de website lezen we dat de gidsen aan boord acteur of komieken zijn dus het zal een hoog enterainment waarde hebben. Als we bij het kantoor aankomen blijken er nog plekken te zijn voor de tour van 11 uur en we regelen dat we aan boord kunnen. We lopen nog even Lincoln road op en halen een croissantje en koffie/thee bij de starbucks. De hoeveelheid zwervers valt ons op. Het lijkt meer dan voorheen en er zijn er flink wat die lopen te trippen. Er loopt een oudere vrouw met een rollator die iedereen voor 2 dollar bedelt. Hmmmmm deze dame zou bij ons toch echt lekker warm in een verzorghuis zitten. Als we onze koffie op hebben lopen nog een klein stukje en dan gaan we naar de opstapplek. Als we aankomen komt de gids Ritchie ook aan en hij laat ons weten dat de Duck ietsjes later is. Edwin heeft een politiek getint gesprek met Ritchie over de verschillen in de Vs en Nl. Als de Duck is aangekomen gaan we in de rij staan. Er wordt een foto van ons gemaakt en dan kunnen we aan boord. We nemen een plekje vooraan want Ritchie lijkt een erg leuke gast. Na nog even wachten kunnen we eindelijk vertrekken, over Washington Ave. Ritchie begint goed met leuke muziekjes en vele vragen. Wie bepaalde vragen goed heeft wint een duckfluitje of een klein bad eendje. Het is informatief, hilarisch en soms hysterisch. We schreeuwen en zingen netjes mee en als het nummer YMCA door de speakers galmt doen we het dansje mee. Als we de A1A over zijn gaan we achter Jungle Island te water. We varen langzaam langs alle dure huizen op de eilandjes. Na een hoop triviant vragen neemt Ritchie even pauze en maakt op verzoek van iedereen foto’s. We varen vlak langs de dure huizen, je kan letterlijk zien wie er op de bank zit. Dan gaan we weer de weg op. Het is een vreemde ervaring, in en uit het water. We rijden terug via Ocean Drive en zien details die ons nog nooit vanaf de weg waren opgevallen. Na een kleine ander half uur lol stappen we de trap weer af, kopen de gemaakte foto en tippen de kapitein en Ritchie. Dan is het tijd voor de lunch. We lopen Wasington Ave af en besluiten bij de Five Guys een hamburger te gaan eten. Je kan zelf bepalen wat je op de hamburger wil en dat bevalt Edwin wel. Wendy neemt frietjes en als we het in de bruine zak krijgen ligt het vol met friet. Edwin smult van zijn burger en we genieten even. We zien een zwerver, uit de buiten prullenbak een bekerdrinken leeggooien en naar binnenlopen. Hier vult hij de beker en dan is ie weer buiten. Tja je moet wat als je niks meer hebt. Op naar het hotel. We nemen even onze middagrust. Edwin werkt nog wat en Wendy slaapt wat bij. Tegen 6 uur wordt het tijd voor diner. We hebben geen idee, we slenteren Collins Ave af, stekken op een gegeven moment naar Washington en dan besluiten we Historic Spanish Village in te lopen. Hier zijn allemaal spaanse en italiaanse restaurantjes. Aan het einde is een frans restaurantje, dat lijkt ons wel wat. We lopen naar binnen en kijken op de kaart. Dit keer is er voor Wendy genoeg keuze maar voor Edwin is het even lastig. Het wordt crepe (dunne pannenkoek) met beef gemaakt in rode wijnsaus en aardappels. Het blijkt een heerlijke keuze. Na een geweldige maaltijd lopen we naar Lincoln Road voor een Hagen Dasz toetje. Terwijl we smikkelen zien we opeens die oudere dame met haar aan elkaar “geducktapedte” rollator weer langskomen, die loopt dus al 9 uur rondjes. Ze loopt voor ons uit een winkel in en verdwijnt ze uit ons zicht. Op naar het hotel dit keer via het strand. We lopen in powerwalk tempo over het strand. Er hangt een onheilspellende lucht en het waait erg hard. Als we bij het hotel aankomen zijn we licht gezandstaald. Tijd voor een wijntje…laptops gaan aan en we kijken een basketbalwedstrijd van de Miami Heat op de tv.

Ria

schitterend zo'n dagje. de foto's had ik al gezien en dat jullie genieten, daar valt niet over te twijfelen.